Tuesday, May 25, 2010

Laporan Trip Kenyir May 2010 (1)

Trip kenyir May 2010 telah dirancang pada bulan Oktober 2009 dan secara rasminya telah direalisasikan pada 15/5/2010 dan berakhir pada 18/5/2010. Trip telah berlangsung selama 4 hari 3 malam.


Entrance and Registration









Hari pertama.

Kami memulakan perjalanan dari Kuala Lumpur pada pukul 10.45 mlam dan perjalanan kami selamat sampai ke Bandar Kuala Berang tepat pukul 4 pagi. Selesai Solat Subuh, semua anggota trip bersarapan dan membuat persiapan terakhir dari segi pembelian segala barang keperluan selama trip berlangsung. Perjalanan dari Empangan Jenagor ke Sungai Terenggan mengambil masa hampir 6 jam dengan kelajuan Bot House yang hanya 6km/j. Perjalanan yang amat panjang ini diambil kesempatan oleh semua peserta untuk tidur dan merehatkan badan yang telah semalaman berjaga didalam kereta.






Dihari pertama kami sampai, telah banyak bot house lain yang telah berlabuh di Sungai Terenggan. Selesai semua persiapan, masing-masing dah mula sibuk untuk pergi casting. Hasil casting pada hari pertama anak-anak toman sebesar lengan budak. Anak-anak toman ni tengah galak memburu gewang Shad Rap 5cm - 7cm. Untuk teknik bottom, hanya beroleh Ikan Lampam dan Baung. Hari dah lewat malam. Penulis dah nak tido. Esok plak sambung.....




2 comments: